Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

    Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά;

    fazerman
    fazerman
    President
    President


    Αριθμός μηνυμάτων : 115
    Ημερομηνία εγγραφής : 04/12/2009
    Τόπος : Κως

    Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά; Empty Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά;

    Δημοσίευση  fazerman Παρ Φεβ 12, 2010 9:32 am

    Από http://www.mrbike.gr

    Πολλά ακούγονται για τη χρήση του Αζώτου αντί του αέρα στα ελαστικά της μοτοσικλέτας μας, οπότε είπαμε να βάλουμε μια τάξη στη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί…

    Ας αρχίσουμε από το ότι ο αέρας αποτελείται κατά 78% από Άζωτο, σχεδόν 21% από οξυγόνο και το υπόλοιπο είναι υδρατμοί, CO2 και μικρές συγκεντρώσεις από ευγενή αέρια όπως το Αργό ή το Νέον.

    Το πρώτο και αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα του Αζώτου είναι ότι έχει μεγαλύτερα μόρια (κατά περίπου 35%) από εκείνα του Οξυγόνου. NitrogenΣτην πράξη, αν και αυτό δεν φαίνεται, τα ελαστικά έχουν πόρους (πολύ μικρούς) μέσα από τους οποίους τα μόρια του αερίου στο εσωτερικό του φεύγουν. Ο ρυθμός με τον οποίων φεύγουν είναι φυσικά πολύ χαμηλός. Καθώς όμως τα μόρια του Αζώτου είναι μεγαλύτερα, φεύγουν με σημαντικά μικρότερο ρυθμό από εκείνα του Οξυγόνου, διατηρώντας με τον τρόπο αυτό σταθερότερη την πίεση του ελαστικού στο πέρασμα του χρόνου. Επίσης, και αυτό είναι κάτι που έχει αποδειχθεί στους αγώνες, Τα ελαστικά που είναι γεμάτα με Άζωτο παρουσιάζουν μικρότερες διακυμάνσεις στην πίεσή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρά τις μεταβολές της θερμοκρασίας τους, άρα παρουσιάζουν και σταθερότερη απόδοση.
    Που είναι το πρόβλημα?

    Το πρόβλημα που υπάρχει όταν γεμίζουμε τα ελαστικά μας με αέρα είναι η υγρασία. Το νερό που υπάρχει στον αέρα με τη μορφή υδρατμών, δημιουργεί μεταβολές στην πίεση του ελαστικού ανάλογα με τη θερμοκρασία. Σε πολλές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί να υγροποιείται μέσα στο ελαστικό οπότε να έχουμε νερό μέσα στο ελαστικό μας. Αυτό, προφανώς εγκυμονεί κίνδυνο διάβρωσης της ζάντας μας, είτε είναι αλουμινένια, είτε είναι χαλύβδινη.
    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Γεμίζοντας αέρα από άγνωστο σημείο καλό είναι να φυσάμε λίγο αέρα πρώτα στο χέρι μας. Εάν εμφανιστεί υγρασία αυτό σημαίνει ότι το σύστημα του αέρα έχει μέσα νερό (λόγω κακής συντήρησης), οπότε στο ελαστικό μας θα βάλουμε μαζί με αέρα και νερό. Σκεφτείτε ότι στο εξωτερικό κάποιοι προσέχουν ακόμη και το ειδικό υγρό υλικό που μπαίνει κατά την τοποθέτηση μεταξύ ελαστικού και ζάντας να μην έχει ως βάση του το νερό…

    Το σημαντικό στην πλήρωση του ελαστικού λοιπόν δεν είναι τόσο το εάν βάζουμε Άζωτο, αλλά να μην βάζουμε νερό. Τα συστήματα όμως που βάζουν καθαρό Άζωτο στα ελαστικά, περιέχουν μηχανισμούς που αφαιρούν την υγρασία, οπότε χρησιμοποιώντας τα είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα βάλουμε νερό στο ελαστικό μας.
    Εν κατακλείδι

    Χρησιμοποιώντας Άζωτο για να πληρώσετε τα ελαστικά της μοτοσικλέτας σας θα έχετε σταθερότερη πίεση, θα διατηρείτε τα ελαστικά σας σε καλύτερη κατάσταση, θα έχετε μέσα τους λιγότερη υγρασία, άρα και μικρότερη φθορά στις ζάντες, δεν πρόκειται βέβαια να νιώσετε διαφορά στην αίσθηση στης στροφές ή στο φρενάρισμα, ειδικά εάν μέχρι τώρα ήσασταν πολύ τυπικοί με την πίεση των ελαστικών σας…
    Xρησιμοποιώντας Άζωτο κερδίζω:

    Σταθερή πίεση στα ελαστικά για μεγαλύτερα διαστήματα

    -Το Άζωτο διαχέεται μέσα από τους πόρους του ελαστικού 35% πιο αργά απ’ότι ο αέρας

    -Σκεφτείτε ότι ελαστικά με χαμηλή πίεση καταστρέφουν ταχύτερα το πέλμα και τη γόμα, ενώ εάν το παρακάνετε θα καταστραφεί και ο σκελετός τους.

    -Το 60% των κλαταρισμάτων γίνεται από ελαστικά με χαμηλή πίεση

    -Σταθερή πίεση βοηθά στη μακροζωία του πέλματος

    Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών διότι:

    -Το Άζωτο είναι ένα «στεγνό» αέριο που διαχέει τη θερμότητα ταχύτατα με αποτέλεσμα τα ελαστικά να μην ζεσταίνονται τόσο εύκολα. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για το πέλμα, τη γόμα και το σκελετό

    -Επειδή το Άζωτο είναι αδρανές, μειώνει το ρυθμό που γερνάει το ελαστικό, μια διαδικασία που επηρεάζεται σημαντικά από την υγρασία!

    Καλύτερη οικονομία καυσίμου

    -Κάποιοι έχουν υπολογίσει ότι λόγω της σταθερότερης πίεσης υπάρχει ένα κέρδος στην κατανάλωση της τάξης του 4%

    ©️ MrBike - 2010 http://www.mrbike.gr
    avatar
    ????????
    Επισκέπτης


    Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά; Empty Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά;

    Δημοσίευση  ???????? Παρ Φεβ 12, 2010 5:02 pm

    πολυ καλο το Αζωτο, 2 χρονια μονο Αζωτο βάζω, αλλα 5€ το καθε λαστιχο γεμισμα, ειναι καπως..

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Πεμ Μαρ 28, 2024 12:35 pm