Ασφαλές ταξίδι με μοτοσυκλέτα
Φιλικές συμβουλές για ασφαλές ταξίδι με μοτοσικλέτα Το κείμενο που ακολουθεί συντάχθηκε από το μέλος της Λ.E.MOT. Nίκο Mπένο.
Ένα ασφαλές ταξίδι είναι εγγύηση για επιστροφή. Οι πιο κάτω απλές φιλικές συμβουλές αφορούν όλους εκείνους που ταξιδεύουν με την μοτοσικλέτα τους παρέα με άλλη μηχανή ή είναι μέλη παρέας με πολλές μηχανές. Είναι μεταφορά εμπειρίας που έχει αποκτηθεί μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σκοπό έχει την κατανόηση από κάθε μοτοσικλετιστή της έννοιας «συντροφικότητα στο ταξίδι».
1. Συνηθίζουμε να βάζουμε μπροστά τον οδηγό με την μεγαλύτερη πείρα ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει την διαδρομή καθώς και την σύσταση της παρέας.
2. Αν τα μέλη της παρέας έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον τύπο της μηχανής ή τις οδηγικές ικανότητες τότε χωριζόμαστε σε μικρότερες παρέες.
3. Βάζουμε όλοι μαζί βενζίνη και ο αρχηγός κάθε παρέας καθορίζει με την εμπειρία του που και πότε θα γίνει η επόμενη στάση.
4. Στην διαδρομή κρατούμε την θέση που έχουμε πίσω ή μπροστά από τον κολλητό μας και δεν προσπερνάμε ποτέ.
5. Διατηρούμε κοντινή απόσταση με τον μπροστινό μας δεν αυξομειώνουμε ταχύτητα και φροντίζουμε να είμαστε σε θέση που να μας βλέπει από τους καθρέφτες του.
6. Ο αρχηγός με την εμπειρία του καθορίζει τον ρυθμό του ταξιδιού ελέγχοντας με τους καθρέφτες του τακτικά την γενική εικόνα πίσω του. Κάθε μέλος της παρέας έχει την φροντίδα του πίσω του και σταματά ή κόβει ταχύτητα αν δει ότι αυτός μένει πίσω αισθητά.
7. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα, σε όποια θέση και αν είμαστε ενημερώνουμε μόνο τον μπροστινό μας, μόλις η πληροφορία φτάσει στον αρχηγό αυτός θα επιλέξει το ασφαλέστερο σημείο για στάθμευση.
8. Στο ταξίδι φροντίζουμε να ενημερώνουμε τον πίσω μας, κάνοντας σήματα με το αριστερό χέρι, για ότι βλέπουμε στον δρόμο και θα μπορούσε να τον βλάψει, όπως νερά, λάδια, μεγάλο αντικείμενο, λακκούβα ή ότι άλλο.
9. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και μικρή ορατότητα μόλις προσπεράσουμε κάποιο όχημα κάνουμε νόημα με το αριστερό χέρι στον πίσω μας να ακολουθήσει ή όχι στην προσπέραση.
10. Σε πολύ κλειστή διαδρομή ο αρχηγός πρέπει να κάνει σήμα στα αντίθετα ερχόμενα οχήματα, να κόβουν ταχύτητα.
11. Όταν διασταυρωνόμαστε με άλλη μηχανή πάντα πρέπει να χαιρετάμε και καλό είναι ο χαιρετισμός να γίνεται με το χέρι και όχι με το φως, γιατί αυτό μπορεί να βάλει σε σκέψεις τον μπροστινό μας.
12. Παρατηρούμε πάντα την μοτοσικλέτα του μπροστινού μας και τον ενημερώνουμε για ότι κακό, όπως έλλειψη αέρα στα λάστιχα, καπνός, κούνημα, κάποια λάμπα που δεν ανάβει και ότι άλλο.
13. Αν ταξιδεύουμε μόνοι και κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα μας αναγκάσει να σταματήσουμε και χρειαζόμαστε την βοήθεια κάποιου άλλου, τοποθετούμε το κράνος κάτω στην άσφαλτο λίγο πίσω από την μηχανή. Αυτό είναι ένα σημάδι που όταν το βλέπουμε πρέπει να σταματάμε για παροχή βοήθειας.
14. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές ελαττώνουμε την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, έτσι ελέγχουμε ό,τι μπορεί να μας πεταχτεί αλλά κάνουμε και καλό όνομα σαν οργανωμένοι μοτοσικλετιστές.
15. Σε κάθε στάση ελέγχουμε το δέσιμο των πραγμάτων πάνω στη μηχανή για χαλαρώματα και ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε ότι έχει σχέση με την ασφάλειά μας (λάστιχα, φρένα, διαρροές).
16. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε του υπόλοιπους, τότε ζητάμε από κάποιον να μείνει μαζί μας και ακολουθούμε διαφορετικό ρυθμό. Αν όμως θέλουμε να ταξιδέψουμε μόνοι, φροντίζουμε να ενημερώνουμε κάποιον από την παρέα για το πού είμαστε.
17. Όταν βρισκόμαστε σε χωματόδρομους φροντίζουμε να κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από τον μπροστινό μας, να μη σηκώνουμε άσκοπα σκόνη (σπινάροντας) και σε καμία περίπτωση δεν προσπερνάμε.
18. Στο χώμα ο αρχηγός πρέπει σε κάθε πονηρή (?) διασταύρωση να σταματά και να περιμένει να μαζευτούν όλοι.
19. Γενικός κανόνας είναι ότι ποτέ δεν σταματάμε (για φωτογραφίες - τσιγάρο ή ό,τι άλλο) αν πρώτα δεν ενημερώσουμε τον μπροστινό μας. Όταν επανέλθουμε στην παρέα δεν καταλαμβάνουμε την θέση που είχαμε (κάνοντας προσπεράσματα) αλλά παραμένουμε στο τέλος.
20. Όλοι οι οδηγοί δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες στο στεγνό, στο βρεγμένο ή στο χωμάτινο οδόστρωμα, δεν είναι υποτιμητικό να ακολουθούμε κατά περίπτωση την παρέα που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς. Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτα, πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες
Φιλικές συμβουλές για ασφαλές ταξίδι με μοτοσικλέτα Το κείμενο που ακολουθεί συντάχθηκε από το μέλος της Λ.E.MOT. Nίκο Mπένο.
Ένα ασφαλές ταξίδι είναι εγγύηση για επιστροφή. Οι πιο κάτω απλές φιλικές συμβουλές αφορούν όλους εκείνους που ταξιδεύουν με την μοτοσικλέτα τους παρέα με άλλη μηχανή ή είναι μέλη παρέας με πολλές μηχανές. Είναι μεταφορά εμπειρίας που έχει αποκτηθεί μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο και σκοπό έχει την κατανόηση από κάθε μοτοσικλετιστή της έννοιας «συντροφικότητα στο ταξίδι».
1. Συνηθίζουμε να βάζουμε μπροστά τον οδηγό με την μεγαλύτερη πείρα ο οποίος θα πρέπει να γνωρίζει την διαδρομή καθώς και την σύσταση της παρέας.
2. Αν τα μέλη της παρέας έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον τύπο της μηχανής ή τις οδηγικές ικανότητες τότε χωριζόμαστε σε μικρότερες παρέες.
3. Βάζουμε όλοι μαζί βενζίνη και ο αρχηγός κάθε παρέας καθορίζει με την εμπειρία του που και πότε θα γίνει η επόμενη στάση.
4. Στην διαδρομή κρατούμε την θέση που έχουμε πίσω ή μπροστά από τον κολλητό μας και δεν προσπερνάμε ποτέ.
5. Διατηρούμε κοντινή απόσταση με τον μπροστινό μας δεν αυξομειώνουμε ταχύτητα και φροντίζουμε να είμαστε σε θέση που να μας βλέπει από τους καθρέφτες του.
6. Ο αρχηγός με την εμπειρία του καθορίζει τον ρυθμό του ταξιδιού ελέγχοντας με τους καθρέφτες του τακτικά την γενική εικόνα πίσω του. Κάθε μέλος της παρέας έχει την φροντίδα του πίσω του και σταματά ή κόβει ταχύτητα αν δει ότι αυτός μένει πίσω αισθητά.
7. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα, σε όποια θέση και αν είμαστε ενημερώνουμε μόνο τον μπροστινό μας, μόλις η πληροφορία φτάσει στον αρχηγό αυτός θα επιλέξει το ασφαλέστερο σημείο για στάθμευση.
8. Στο ταξίδι φροντίζουμε να ενημερώνουμε τον πίσω μας, κάνοντας σήματα με το αριστερό χέρι, για ότι βλέπουμε στον δρόμο και θα μπορούσε να τον βλάψει, όπως νερά, λάδια, μεγάλο αντικείμενο, λακκούβα ή ότι άλλο.
9. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές και μικρή ορατότητα μόλις προσπεράσουμε κάποιο όχημα κάνουμε νόημα με το αριστερό χέρι στον πίσω μας να ακολουθήσει ή όχι στην προσπέραση.
10. Σε πολύ κλειστή διαδρομή ο αρχηγός πρέπει να κάνει σήμα στα αντίθετα ερχόμενα οχήματα, να κόβουν ταχύτητα.
11. Όταν διασταυρωνόμαστε με άλλη μηχανή πάντα πρέπει να χαιρετάμε και καλό είναι ο χαιρετισμός να γίνεται με το χέρι και όχι με το φως, γιατί αυτό μπορεί να βάλει σε σκέψεις τον μπροστινό μας.
12. Παρατηρούμε πάντα την μοτοσικλέτα του μπροστινού μας και τον ενημερώνουμε για ότι κακό, όπως έλλειψη αέρα στα λάστιχα, καπνός, κούνημα, κάποια λάμπα που δεν ανάβει και ότι άλλο.
13. Αν ταξιδεύουμε μόνοι και κάποιο μηχανικό ή άλλο πρόβλημα μας αναγκάσει να σταματήσουμε και χρειαζόμαστε την βοήθεια κάποιου άλλου, τοποθετούμε το κράνος κάτω στην άσφαλτο λίγο πίσω από την μηχανή. Αυτό είναι ένα σημάδι που όταν το βλέπουμε πρέπει να σταματάμε για παροχή βοήθειας.
14. Μέσα σε κατοικημένες περιοχές ελαττώνουμε την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, έτσι ελέγχουμε ό,τι μπορεί να μας πεταχτεί αλλά κάνουμε και καλό όνομα σαν οργανωμένοι μοτοσικλετιστές.
15. Σε κάθε στάση ελέγχουμε το δέσιμο των πραγμάτων πάνω στη μηχανή για χαλαρώματα και ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σε ότι έχει σχέση με την ασφάλειά μας (λάστιχα, φρένα, διαρροές).
16. Αν έχουμε κάποιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε του υπόλοιπους, τότε ζητάμε από κάποιον να μείνει μαζί μας και ακολουθούμε διαφορετικό ρυθμό. Αν όμως θέλουμε να ταξιδέψουμε μόνοι, φροντίζουμε να ενημερώνουμε κάποιον από την παρέα για το πού είμαστε.
17. Όταν βρισκόμαστε σε χωματόδρομους φροντίζουμε να κρατάμε μεγαλύτερη απόσταση από τον μπροστινό μας, να μη σηκώνουμε άσκοπα σκόνη (σπινάροντας) και σε καμία περίπτωση δεν προσπερνάμε.
18. Στο χώμα ο αρχηγός πρέπει σε κάθε πονηρή (?) διασταύρωση να σταματά και να περιμένει να μαζευτούν όλοι.
19. Γενικός κανόνας είναι ότι ποτέ δεν σταματάμε (για φωτογραφίες - τσιγάρο ή ό,τι άλλο) αν πρώτα δεν ενημερώσουμε τον μπροστινό μας. Όταν επανέλθουμε στην παρέα δεν καταλαμβάνουμε την θέση που είχαμε (κάνοντας προσπεράσματα) αλλά παραμένουμε στο τέλος.
20. Όλοι οι οδηγοί δεν έχουμε τις ίδιες ικανότητες στο στεγνό, στο βρεγμένο ή στο χωμάτινο οδόστρωμα, δεν είναι υποτιμητικό να ακολουθούμε κατά περίπτωση την παρέα που μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς. Είναι πολύ ωραίο να ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτα, πιο ωραίο όμως είναι να κοιτάμε στο σπίτι την άλλη μέρα τις φωτογραφίες
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Markos στις Σαβ Δεκ 19, 2009 9:36 pm, 1 φορά